Website

Beheer je klantgegevens en leads met Salesforce!

04-10-18
Sven Versluijs
3 minuten

Heb jij moeite met het binden van leads? Of ben je op zoek naar een manier om klantinformatie beter te managen? Zoek niet verder naar de beste oplossing, want die hebben wij al voor je gevonden! Maak gebruik van Salesforce. Wat is Salesforce en waarom is het handig op jouw website? Dat leggen we maar al te graag uit.

Salesforce is een Customer Relationship Management (CRM) systeem. CRM is een bedrijfsstrategie waarbij de relatie met de klant centraal staat. Door middel van een CRM systeem kun je klantgegevens, zoals contactgegevens, activiteitenhistorie en telefoonnotities verzamelen en beheren. Door je website te koppelen met Salesforce worden deze gegevens op één plek, in de cloud opgeslagen. Je hebt hierdoor altijd en overal toegang tot de gegevens van je klanten.

Een koppeling met Salesforce op je website heeft vele mogelijkheden. Zo kunnen leads automatisch worden doorgezet naar Salesforce wanneer een bezoeker het contactformulier invult. Ook kun je notificaties ontvangen wanneer potentiële klanten op jouw website interesse tonen in je producten  of diensten. Hierdoor kun je sneller en gemakkelijker op deze interesses inspelen.

Daarnaast kun je Salesforce koppelen met:

  • je webshop. Hierdoor kan klantinformatie tijdens het bestellen direct worden opgeslagen in Salesforce. Dit zorgt ervoor dat jouw klantenbestand altijd up-to-date is.
  • een intranet. Hierop kunnen klanten factsheets, facturen en het laatste nieuws van je website bekijken. Zo blijven ze altijd op de hoogte van wat er binnen jouw organisatie speelt.
  • een ‘Mijn-account’ omgeving. Geef je klanten toegang tot jouw website door ze hun eigen account te laten aanmaken. Hierin kunnen zij hun eigen gegevens inzien en wijzigen (conform AVG!) en geef je ze direct toegang tot het intranet van jouw organisatie.

Salesforce is een volledig geïntegreerde oplossing voor het beheren van alle gegevens van je klanten, ontworpen om jouw organisatie te helpen groeien en succes te realiseren. Omdat alle data opgeslagen staat in de cloud, kan iedereen binnen je organisatie met dezelfde gegevens werken. Daarbij kun je daardoor overal bij deze gegevens. Of je nu op kantoor zit, thuis nog even verder werkt of bij je moeder op de koffie bent en snel tussendoor wil kijken. Want: met de mobiele app van Salesforce kun je ook op je smartphone alle gegevens inzien. Handig!

Voor FSA hebben wij recent een koppeling gemaakt met Salesforce en de website. In Salesforce kunnen zij events (projecten) aanmaken, die ze vervolgens op de website kunnen tonen. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor deze events. Zodra zij het aanmeldformulier hebben ingevuld, worden de gegevens opgeslagen in Salesforce, worden zij aangemeld als lid van FSA en zijn zij direct aangemeld voor het event. FSA kan hierdoor de gegevens van de leden goed en overzichtelijk beheren en precies zien hoeveel aanmeldingen de events krijgen. Daarnaast kunnen ze kijken naar de interesses van de leden en gemakkelijk mailingen sturen met onderwerpen die aansluiten bij die interesses. Win-win!

Wil jij weten welke voordelen het gebruik van Salesforce voor jouw organisatie kan hebben? Of wil je ook klantinformatie beter managen en meer leads creëren? Neem contact met ons op en wij vertellen je alles over de mogelijkheden van een Salesforce koppeling op jouw website.

Mede-eigenaar

Sven is als mede-eigenaar van Secure Design het aanspreekpunt voor klanten. Hij hoort graag welke uitdagingen je voor hem hebt en weet altijd een oplossing. Verder zorgt hij ervoor dat alles op kantoor op rolletjes loopt en dat alle afgeronde projecten resulteren in blije klanten.