Overig

Een kijkje achter de schermen bij… Joyce

18-04-18
Joyce Bastiaans

Het is nog geen maand geleden dat ik met een vers hbo communicatiediploma op zak begon bij Secure Design. Met de intentie om heel veel te leren over online marketing startte ik mijn eerste werkdag en sindsdien zijn mijn werkdagen al heel divers geweest. Geen dag is hetzelfde. Maar wat doet een online marketeer dan zoal? Vandaag geef ik je een kijkje achter mijn schermen.

Alles wat met creativiteit en content te maken heeft, is helemaal mijn ding. Het was daarom ook niet gek dat mijn weken begonnen met het schrijven van nieuwsberichten en socialmediaposts voor diverse klanten. Daarnaast heb ik samen met Duncan een blog geschreven voor op de website en herrie gemaakt op onze eigen Twitter, Facebook en LinkedIn (volg jij ons al?).

Als marketeer ben je ook op de hoogte van alle nieuwe marketingtrends, zodat je deze voor jezelf en voor klanten kunt gaan toepassen. Om helemaal bij te zijn, heb ik, naast gesprekken met collega’s, het internet afgespeurd naar de leukste trends voor 2018. Wist je bijvoorbeeld al dat personeel dat vlogt op de werkvloer steeds vaker voorkomt? Voor je het weet wandelen jouw medewerkers met een camera over de werkvloer terwijl ze zichzelf en hun werkzaamheden filmen.

Sven schreef aan het begin van 2018 in dit blog al dat we hard werken aan een nieuwe missie, visie, huisstijl en dus website. Ik ben daar ook voor een groot deel bij betrokken. Een grote uitdaging, maar wel heel leuk. Zo heb ik me al verdiept in diverse onderdelen van de huisstijl. Wat voor beeldspraak willen we? Welk font gaan we gebruiken? Hoe willen we onze foto’s herkenbaar maken? Het vergt een heleboel speurwerk op het internet, maar de ideeën worden steeds concreter. De eerste grafische uitwerkingen en tekeningen zijn gemaakt en beloven veel goeds!

Omdat ik omringd ben door developers, kan het haast niet anders dan dat ik in mijn tweede werkweek al kennismaak met HTML, CSS en PHP. Eerlijk toegegeven: de basis werd al voor me gelegd en ik hoefde slechts kleine, simpele aanpassingen te doen. Maar dat neemt niet weg dat het wel heel uitdagend is om me erin te gaan verdiepen en mijn kennis te verbreden.

Gelukkig kom ik altijd tussen het ‘html-en’ door weer terug bij de werkzaamheden waar ik, naar mijn idee, meer voor gemaakt ben: (online) marketing. Benieuwd of wij jou ook kunnen helpen?

Online Marketeer

Van blog tot zakelijk nieuwsbericht en van socialmediapost tot nieuwsbrief: wat betreft online content is niks te gek voor Joyce. Als ze eenmaal begint te typen, is ze haast niet te stoppen. Creativiteit en passie voor het vak in overvloed, die zet ze graag in voor jou.