Corporate branding

Ik ga op vakantie en ik neem mee…

20-07-21
Alex de Graaf
5 minuten

De zomervakantie komt eraan. Deze rustige periode is hét perfecte moment om jouw website na te lopen! Maar waar moet je allemaal op letten? In dit blog zetten we enkele onderdelen die je kan nalopen op een rijtje. Zo kan jouw website fris en voorbereid het nieuwe werkjaar in!

Sommige mensen kijken niet verder dan de informatie die Google aan ze voorschotelt. Wanneer je zoekt naar een bedrijf, toont Google in zijn zoekresultaat meestal basisinformatie zoals het telefoonnummer en de openingstijden. Daarom is het verstandig om dit nogmaals na te lopen. Onderdelen waarop gelet moet worden zijn de bedrijfsomschrijving, openingstijden, contactgegevens, locatie en reviews. Pas deze informatie aan via Google My Business.

Jouw website bestaat uit (vele) webpagina’s. Deze worden met enige regelmaat aangepast of er worden nieuwe pagina’s toegevoegd of verwijderd. Neem daarom af en toe de tijd om alle links op je website te controleren. De beste methode is om pagina voor pagina deze handmatig na te lopen: op deze manier weet je zeker dat je niets mist. Door op iedere link te drukken kan je controleren of ze nog naar de gewenste pagina gaan.

Ook is het verstandig om de pagina na te lezen en waar mogelijk nieuwe links te plaatsen. Heb je laatst een blog geschreven over een dienst, en zie je een oude paragraaf over deze dienst op je website? Dan is dat een uitgelezen kans om een link naar dat blog toe te voegen. Interne linking verbetert namelijk je SEO!

Vindbaar zijn via Google is cruciaal in 2021. Om goed vindbaar te zijn moet je website je juiste SEO informatie bevatten. Hierbij kan je letten op verschillende onderdelen. Dit zijn bijvoorbeeld je titels en je Yoast SEO instellingen.

De juiste titels
Titels zijn belangrijk bij het indexeren van je website. Loop ze na of ze nog aansluiten bij de zoekopdrachten van je doelgroep en kijk of de H-tags in orde zijn. Dit houdt in dat de belangrijkste titel H1 is, belangrijke titels H2, minder belangrijke titels H3, enzovoort.

Optimale SEO instellingen
Yoast SEO verbetert de indexatie van je website bij Google. Hier is het verstandig SEO-titel, Slug en Meta-beschrijving nogmaals na te lezen. Zorg ervoor dat in deze velden veel verschillende zoektermen worden gebruikt waar jouw doelgroep op zoekt. Pas deze waar nodig aan.

De meeste bezoekers komen op je website voor kernzaken. Dit is informatie zoals adressen, contactgegevens en huidige medewerkers. Deze informatie kan na verloop van tijd verouderen. Een oud-collega die mail ontvangt in zijn inactieve mailbox is niet een gewenste situatie. Loop daarom je contactgegevens, over-ons informatie en teampagina na om te zien of dit nog allemaal up-to-date is en pas deze waar nodig aan.

Onze camera’s en de fotokwaliteit wordt met de dag beter. Oude afbeeldingen kunnen je website snel gedateerd laten lijken. Door oude afbeeldingen te vervangen met scherpere, nieuwere of relevantere afbeeldingen blijft je website fris en modern. En ben je zelf geen goede fotograaf? Voor een klein bedrag kan je stockfoto’s van professionele fotografen kopen voor op je website!

Sociale media kunnen je online aanwezigheid maken of breken. Een sociaal kanaal dat al jaren niet geüpdatet is, geeft geen goede sier. Loop daarom na of de (profiel)foto’s nog up-to-date zijn, de profielinformatie nog klopt en of oude berichten nog wel geschikt zijn voor het huidige beeld dat het bedrijf wilt uitdragen.

Het nalopen van je website en socials kan een tijdsintensieve klus zijn. Misschien weet je, zelfs na dit blog, ook niet waar je allemaal op moet letten. Heb je hulp nodig bij het nalopen van jouw online aanwezigheid? Wij helpen je graag! Met jarenlange ervaring met webdevelopment kennen websites geen geheimen meer voor ons. Neem nu contact met ons op of volg ons op LinkedIn voor meer informatie!

Online marketeer

Alex leeft voor voetbal, varen en marketing. Tijdens zijn studie Commerciële Economie heeft hij de theorie van marketing geleerd die hij nu als online marketeer in de praktijk brengt. Naast het voeren van de online marketing van onze klanten is Alex het creatieve brein achter de socials van Secure Design.