Website

Weet jij wat een Call to Action is?

13-02-18
Gino Schreve

Call to- wat? Juist! Een Call to Action! Een manier om bezoekers aan te sporen over te gaan tot actie.

Laat ik het anders formulieren. Een Call to Action (CtA) zorgt ervoor dat jouw bezoeker precies doet wat jij wilt dat ze doen als zij jouw website bezoeken. Wat wil je nou precies dat de bezoeker doet als hij/zij op jouw website komt? Is het bijvoorbeeld belangrijk dat de bezoeker zijn gegevens achterlaat of dat hij/zij een offerte aanvraagt? Dit antwoord is je gewenste conversie!

Een conversie is een percentage van bezoekers dat overgaat tot actie op basis van de door jou vooraf vastgestelde doelen.

Betrapt! Leuk hé een Call to Action!
Maar even serieus, wij kunnen je altijd adviseren!

Een CtA kan op verschillende manieren worden geplaatst. De meest gebruikelijke manier is een opvallende knop wat onder een stukje tekst staat, zodat de bezoeker meteen kan navigeren naar de juiste plek op jouw website. Gemiddeld leest een bezoeker maar 28% van de tekst. Een bezoeker is simpelweg naar iets opzoek en wilt snel worden geïnformeerd of geholpen worden. Jij kan daar bij helpen door de bezoeker te begeleiden naar die juiste plek. Daarmee wordt de bezoeker ook naar jouw gewenste conversie geleid. Win-win, toch?

Bekijk het vanuit de positie van de bezoeker die een website wilt laten maken en bent opzoek naar een webbouwer. Je komt op onze website terecht. De volgende zaken vind je belangrijk om (snel) te weten; de kosten, een tijdindicatie, hoe het traject eruit ziet en wat het bedrijf verder kan betekenen.

Het liefst wil je à la minute de bovengenoemde punten weten. Wij kunnen deze vragen het beste telefonisch met je te bespreken. Waarbij wij persoonlijk op jouw situatie kunnen ingaan en bespreken wat het beste bij jou past. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Ben je na het gesprek nog steeds geïnteresseerd? Dan plannen wij direct een afspraak met je en gaan we aan de slag! Klinkt goed toch?

  • Maak gebruik van een opvallende knop. Trek de aandacht!
  • Zorg voor activerende teksten zoals:
    • Bekijk…
    • Lees meer
    • Profiteer…
    • Bespaar…
    • Maak een afspraak
    • Neem contact met ons op
  • Gebruik sfeerfoto’s om te zorgen dat de bezoeker zichzelf herkent. Dit leidt tot een snellere conversie!
  • Probeer de lezer altijd te laten doorsturen naar andere pagina’s. Voorkom dat de lezer na het lezen van een tekst nergens meer heen kan. Blijf hem/haar begeleiden om door te navigeren op jouw website!
Front end developer & Support

Onze goedlachse Gino ondersteunt Robin bij het ontwikkelen van websites en systemen. Daarnaast kun je met al je technische vragen bij Gino terecht. Hij helpt je graag en kan de meest ingewikkelde probleemstellingen in gemakkelijke taal aan je uitleggen.