Beroependagen
De Beroependagen is een tweedaags carrière-evenement, georganiseerd voor studenten met interesse in finance, economics, business administration of een kwantitatieve studierichting. Het event heeft als doel om studenten in contact te brengen met toonaangevende bedrijven om zich te oriënteren of hun potentiële toekomstige werkgever te ontmoeten.
www.beroependagen.nlCasus
Elk jaar worden de Beroependagen georganiseerd. Hiervoor moet een hoop geregeld worden en daardoor ook veel en duidelijk gecommuniceerd worden met bezoekers. De website was hierbij ook aan vervanging toe. De commissie van de Beroependagen had de wens om een website te realiseren waar deelnemers zich online konden registreren en daarna door middel van een algoritme konden worden ingeroosterd in het programma, zodat het geheel geautomatiseerd zou verlopen. De commissie ging daarom op zoek naar een partij die de nieuwe website kon ontwikkelen en hun wensen te implementeren.
Innovatief want
- Studenten kunnen zich aanmelden voor activiteiten
- Het algoritme verdeelt de aangemelde studenten over de activiteiten
- De website is gekoppeld met Salesforce en Verenigingenweb
Uitvoering
We hebben eerst een uitgebreide brainstormsessie gehad met de commissie over hun wensen voor de website van de Beroependagen en de mogelijkheden voor de website. Daarbij is ook in kaart gebracht op welke manier zij vanaf het begin tot het eind hun proces konden inzien. Na de brainstorm is onze grafisch ontwerper gestart met een design van de website. Nadat deze definitief was, zijn onze developers gestart met het bouwen van de website en het gewenste algoritme. De functionaliteiten van de website en het algoritme zijn uitvoerig getest en daarna is er gewerkt naar de livegang van de website.
De nieuwe website heeft ervoor gezorgd dat studenten zich makkelijk konden aanmelden voor de Beroependagen en de bijbehorende activiteiten. Dat heeft bijgedragen aan het succes van de Beroependagen.