Praat niet tegen je klant, Praat met je klant.
(SEO) TEKSTEN
Het schrijven van een goede tekst vergt de juiste kennis, de kunst om hoofd- van bijzaken te scheiden en een flinke dosis inlevingsvermogen. Je schrijft de teksten immers niet voor jezelf, maar voor je klant. Of het nu gaat om een webpaginatekst, vacaturetekst, landingspagina of nieuwsbericht, de belangrijkste factor is dat die geschreven is voor en gericht is op je doelgroep.
Voor jou en je collega’s zijn bepaalde processen zo vanzelfsprekend geworden, dat je er soms niet bij stilstaat dat deze voor anderen niet meteen duidelijk zijn. Daarom is het prettig om een tekst door een ander te laten schrijven of herschrijven. Iemand die buiten de organisatie staat, kijkt vaak op dezelfde manier naar het bedrijf als een nieuwe klant. Iemand die de organisatie nog niet kent, kan de juiste vragen stellen en de antwoorden verwerken in de tekst.
In het onderstaande schema vind je de procesverloop van het schrijven van (SEO) teksten. Bij elk onderdeel geven we aan of dit een must is, of dat je hier optioneel voor kunt kiezen.
Stap 1
Interview | Must/optioneel |
Doelgroep bepalen | M |
Schrijfstijl bepalen | M |
Zoekwoordenonderzoek | O |
Concurrentieonderzoek | O |
Stap 2
Teksten schrijven | Must/optioneel |
Redigeren | O |
Adviseren | O |
Teksten schrijven | O |
SEO optimalisatie | O |
M = Must. Dit onderdeel is noodzakelijk voor het schrijven van goede (SEO) teksten.
O = Optioneel. De dienst of het product kun je naar eigen wens bij ons afnemen.
*Combineren is mogelijk.

Fotografie en film
Een mooie aanvulling op goede teksten, is goed beeldmateriaal. Hiervoor zou je stock foto’s kunnen gebruiken, maar eigen materiaal is natuurlijk veel gaver. Wij hebben verschillende fotografen en filmers in ons netwerk, die geschikt beeldmateriaal kunnen verzorgen.
WAT ANDEREN OVER ONS ZEGGEN