Marketing, Website
blog-over-ons-header

Hoe schrijf je een goede ‘Over ons’ pagina voor jouw website

  • 03-07-22
  • Sven Versluijs
  • 4 minuten

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is de ‘Over ons’ pagina één van de beter gelezen pagina’s van een website. Probeer eens voor jezelf, op één pagina, te beschrijven wie je bent en wat je doet. En doe dat zó, dat het aantrekkelijk en gemakkelijk te lezen is voor de bezoeker. Gelukt? Of is dit toch lastiger dan je denkt?

In deze blog leggen we je uit waarom een goede ‘Over ons’ pagina belangrijk is én hoe je een goede ‘Over ons’ pagina kan maken voor jouw website!

Waarom is een 'Over ons' pagina belangrijk voor jouw website?

Zoals gezegd is de ‘Over ons’ pagina ontzettend belangrijk. Op deze pagina kan je in verhaal en beeld laten zien wie het bedrijf is en waar het bedrijf voor staat.

Waarom draagt deze pagina bij aan jouw succes?

  • De pagina wekt vertrouwen bij de bezoeker
    Wanneer iemand jouw bedrijf tegenkomt en nog nooit iets bij jou heeft gekocht, is diegene eerder geneigd bij een andere (vertrouwde) aanbieder te kopen. Veel mensen die voor het eerst op jouw website komen, willen zeker weten dat het goed zit. Door een ‘Over ons’ pagina op te stellen voor jouw bedrijf neemt het vertrouwen bij de bezoeker en kans op verkoop toe.
  • Je laat zien dat je weet wat je doet
    Wanneer je laat zien hoe je al jouw kennis hebt vergaard en hoe je in een bepaald vakgebied terecht bent gekomen bevestigd dit dat je jouw vak begrijpt. Verder kan je laten zien dat je kunt leveren wat je de klant belooft.
  • Je geeft inzicht in wie er bij het bedrijf werkt en dus welke specialisten er in huis zijn
    Hierdoor weet de bezoeker met wie hij te maken heeft. Hierdoor zal deze eerder contact opnemen.
  • De ‘Over ons’ pagina zorgt voor een betere vindbaarheid in Google
    Een ‘Over ons’ pagina helpt de zoekmachine jouw website in te delen in de juiste categorie. Dit zorgt er weer voor dat jouw website bij de juiste mensen (die zoeken naar jouw producten/diensten) terecht komt. Indirect zorgt een goede ‘Over ons’ pagina voor meer bezoekers.
Introinleiding-NIEUW

Tips voor het schrijven van een goede 'Over ons' pagina

Wij geven je aan aantal handige tips om jouw ‘Over ons’ pagina te optimaliseren:

  • Zet de belangrijkste informatie bovenaan
    De belangrijkste informatie is niet de geschiedenis van het bedrijf, of het team waar je mee werkt. Dit volgt later op de pagina. Begin met een korte samenvatting over het bedrijf en beschrijf de kracht van het bedrijf. Probeer in jouw tekst de volgende vragen te beantwoorden:

    • Wie is het bedrijf?
    • Wat doet het bedrijf? Welke diensten en/of producten worden er aangeboden?
    • Hoe kan jouw bedrijf de bezoeker helpen in zijn behoefte?
    • Waarom moet de bezoeker voor jouw bedrijf kiezen?
      Door antwoord te geven op bovenstaande vragen weet de bezoeker gelijk met wie hij te maken heeft. Zo kan de bezoeker snel een beslissing maken over of hij de aankoop bij jouw bedrijf gaat doen.
  • Maak de pagina goed leesbaar
    Zorg ervoor dat je alle informatie op de pagina in korte overzichtelijke alinea’s aanbiedt. Probeer te voorkomen dat veel verschillende onderwerpen tegelijk te zien zijn. Door de pagina ruim en overzichtelijk op te zetten komt de boodschap duidelijker over en zal de bezoeker sneller overtuigd zijn.
  • Gebruik beelden
    Een ‘Over ons’ pagina zonder beelden is minder aantrekkelijk voor de lezer. Beelden zijn visuele representaties van de tekst en vullen de tekst dus aan. Het gebruik van beelden versterkt de betrouwbaarheid.
Fotomedewerkers-nieuw-1030×500
  • Gebruik de stijl die past bij het bedrijf
    Hiermee bedoelen we niet het design van de pagina, maar het taalgebruik. Het is belangrijk dat de woordkeuze en zinsopbouw past bij de persoonlijkheid van het bedrijf. Past een informele of juist een formele schrijfstijl? Een verkeerde woordkeuze kan er voor zorgen dat jouw bezoekers zich niet aangesproken voelen.
  • Zorg ervoor dat de pagina zichtbaar is
    We zien dat veel websites hun ‘Over ons’ pagina verbergen, of zelfs helemaal niet op hun website hebben staan. Een gemiste kans. Zorg ervoor dat de ‘Over ons’ pagina eenvoudig te vinden is door deze in het menu toe te voegen en op verschillende pagina’s door te verwijzen naar deze pagina. Doe je dit niet, dan moet de bezoeker gericht gaan zoeken naar deze pagina en is de kans dat deze afhaakt sterk aanwezig.

Hulp nodig bij het opzetten van jouw 'Over ons' pagina?

Je weet nu hoe je een goede ‘Over ons’ pagina moet schrijven en waarom zo’n pagina belangrijk is voor jouw website. Kun je hier toch hulp bij gebruiken? Wij hebben meer dan 10 jaar ervaring en helpen je graag! Neem gerust contact met ons op voor al je vragen omtrent de inrichting van jouw website, of schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Meer lezen? Bekijk deze gerelateerde blogs

Corporate Branding, Marketing, Website
uitgelicht

10 Webdesign trends voor 2025

  • Tijs Ruigrok
  • 8minuten

Wat zijn de belangrijkste webdesign trends voor 2025? Webdesign is voortdurend in beweging. Elk jaar…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht

SEO tip: zo optimaliseer je title tags en description tags

  • Duncan Charité
  • 5minuten

De title tag en description tag zijn misschien wel de belangrijkste SEO-elementen voor je website. W…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht-hand

Hoe schrijf je een goede webtekst?

  • Sven Versluijs
  • 5minuten

Tekst is de belangrijkste factor voor het succes van je website. Het is verreweg de duidelijkste man…

Verder lezen
Marketing
775-x-530-UItgelicht-Gino

FAQ snippets: zo maak je van je FAQ een SEO-wapen

  • Gino Schreve
  • 3minuten

In ons eerdere blog ontdekte je al dat je bezoekers naar je site kunt halen met een FAQ-pagina. Zoek…

Verder lezen
Corporate Branding, Marketing
UITGELICHT

Beeldtaal; zo laat je jouw afbeelding spreken

  • Gino Schreve
  • 4minuten

Beeld is een krachtig middel in webdesign, dat wist je al. Toch gebruiken veel websites “zomaar een…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht_V6

“H-tags”: maak je website beter leesbaar en vindbaar

  • Baue Wals
  • 4minuten

De leesbaarheid én vindbaarheid van je website een boost geven, dat kun je zelf. Met “H-tags” sla j…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht

Slimmer navigeren, hoger scoren: broodkruimels op je website

  • Baue Wals
  • 5minuten

Kleine dingen kunnen een groot verschil maken. Soms zijn ze zo klein als een broodkruimel. Hoe kan e…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht-v2

Maak je website sneller met de Google PageSpeed Insights test

  • Sven Versluijs
  • 5minuten

Wat hebben je websitebezoekers en Google met elkaar gemeen? Beiden hechten enorm veel waarde aan de…

Verder lezen
Marketing, Website
UITGELICHT

Wat zijn leads en wat doe je ermee?

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

In deze blog gaan we het hebben over leads. We leggen uit wat de term lead nou eigenlijk betekent, w…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht-2021

De best gelezen blogs van 2021!

  • Robin van Aalst
  • 5minuten

We hebben het afgelopen jaar weer een aantal blogs geschreven. In onze nieuwste blog geven we een ko…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht-yoast

Hoe werkt Yoast SEO?

  • Robin van Aalst
  • 3minuten

Als website wil je zo hoog mogelijk komen te staan in Google. Hiervoor heb je verschillende tools to…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht

De waarde van conversie meten voor jouw bedrijf

  • Twan Nieborg
  • 3minuten

Conversie is een woord dat je vaak hoort wanneer mensen praten over online marketing. Maar wat houdt…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelciht

Alle support op één plek met Secure Design Support!

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

Bij de vorige updateronde hebben wij al onze relaties voorzien van onze Secure Design Support plugin…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht1blogs

De meerwaarde van blogs op je website

  • Gino Schreve
  • 3minuten

Of je bedrijf nou in webdevelopment zit of in de bouw; het schrijven van blogs heeft een grote meerw…

Verder lezen
Marketing, Website
UITGELCIHT

Wat is een WooCommerce webshop?

  • Duncan Charité
  • 4minuten

Een eigen webshop is een belangrijke toevoeging voor veel websites. Maar hoe plaats je nou zo'n wink…

Verder lezen
Corporate Branding, Marketing
Uitgelicht

Maak je eigen nieuwsbriefcampagne met ActiveCampaign

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

Een nieuwsbrief is één van de best renderende marketingactiviteiten. Je kan eenvoudig je contacten o…

Verder lezen
Marketing
Uitgelicht-1

Een terugblik op een bijzonder 2020, en de verwachtingen voor 2021

  • Sven Versluijs
  • 5minuten

2020 was een jaar zoals we deze nog nooit hadden meegemaakt. Ondanks het thuiswerken en het missen v…

Verder lezen
Marketing
4sterrenuitgelicht

De waarde van reviews

  • Gino Schreve
  • 4minuten

Ben jij wel eens opzoek gegaan naar reviews om te kijken wat andere mensen over een merk of product…

Verder lezen
Marketing
570×400-SD-tips-voor-e-mailmarketing

10 tips voor effectieve e-mailmarketing

  • Sven Versluijs
  • 5minuten

Wist je dat e-mails drie keer meer conversie opleveren dan social media? Een goede reden om er vanda…

Verder lezen
Marketing
570X40~1

Pop-ups op je website: wat het is en waarom ze waardevol zijn

  • Duncan Charité
  • 3minuten

Wist je dat pop-ups nog steeds een effectieve manier zijn om leads binnen te halen? Ook al denk je m…

Verder lezen
Marketing
GOOGLE~2

Zo bepaal je jouw advertentiebudget en de Cost Per Click in Google Ads (Adwords)

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

Als je gaat adverteren met Google Ads (voorheen Adwords) moet je bepalen wat jouw advertentiebudget…

Verder lezen
Marketing
Google-Ads-voorbeelden

Basistips voordat je begint met Google Ads (Adwords)

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

Tegenwoordig zijn er veel manieren om jouw bedrijf te promoten en gevonden te laten worden op het we…

Verder lezen
Corporate Branding, Marketing
spamscore-uitgelicht

Zo voorkom je dat jouw e-mail in de spambox komt

  • Sven Versluijs
  • 2minuten

We kennen het allemaal en we vinden het allemaal net zo vervelend: je verzendt een e-mail en deze ko…

Verder lezen
Marketing
UITGELICHT

Zo haal je meer conversies op je website met Hotjar

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

Je (nieuwe) website staat en je krijgt veel bezoekers, maar de conversies vallen tegen of blijven ze…

Verder lezen
Marketing
UITGEL~1

Zo anonimiseer je persoonsgegevens in Google Analytics en Hotjar voor de AVG

  • Robin van Aalst
  • 3minuten

Per 25 mei 2018 (ja, dat is morgen al!) treedt de nieuwe wet Algemene Verordening Gegevensbeschermin…

Verder lezen
Marketing
UITEGLCIHT

Hoe verzamel je content voor je website?

  • Duncan Charité
  • 3minuten

Stel je voor: je bent op zoek naar een bedrijf dat websites bouwt. Je speurt Google af op zoek naar…

Verder lezen

Vragen over deze blog? Contact

     privacy statement.

    Kan ik je helpen?
    Sven Versluijs