Marketing, Website
E-commerce trends Header-

Wat zijn de e-commerce trends voor 2025?

  • 31-03-25
  • Baue Wals
  • 6 minuten

Wil je de concurrentie voorblijven, dan is 2025 hét jaar om in te zetten op slimme automatisering voor je webshop. De e-commerce trends voor 2025 laten zien dat automatisering en innovatie niet langer een luxe zijn, maar een must om mee te blijven doen. Krachtige frameworks zoals Laravel en Magento/Adobe Commerce bieden ongekende mogelijkheden om processen te stroomlijnen en webshops efficiënter te maken. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor jouw webshop?

E-commerce trend #1: automatiseren van de webshop

Een duidelijke webshoptrend die we al wat langer tegenkomen is het nog verder automatiseren van processen binnen de webshop. Robuuste frameworks die deze automatisering aankunnen, zoals Laravel en Magento – Adobe Commerce, brengen deze ontwikkeling in een fikse stroomversnelling.

Automatisering voor snelle webshops

Concreter gezegd: binnen je webshop kun je taken automatiseren die nog niet zo lang geleden door mensen werden gedaan. Zo kunnen AI-chatbots bijvoorbeeld vragen van klanten beantwoorden. Zelfs het volledige proces vanaf de bestelling tot de verzending kun je automatiseren. Dit soort e-commerce-automatisering biedt niet alleen tijdwinst, maar zorgt ook voor een flinke voorsprong op concurrenten die nog handmatig werken.

E-commerce trend #2: Slim contentbeheer met AI-content

Het maken en beheren van webshopcontent kost veel tijd. Gelukkig biedt Artificial Intelligence (AI) hier een helpende hand. Denk bijvoorbeeld aan het automatisch laten schrijven van productbeschrijvingen. Zo zijn je teksten uniek, beter dan de standaard leveranciersteksten en geoptimaliseerd voor SEO.

Komt het je bekend voor? We bespraken deze AI-trend ook al in ons blog over de 10 webdesign trends voor 2025, waarbij AI helpt met het automatisch vertalen van meertalige websites.

AI-content is de toekomst van contentbeheer

De rol van AI gaat zelfs nog verder dan alleen teksten: ook videocontent profiteert van AI. Zo kun je de presentatie van je producten voortaan overlaten aan een AI-avatar. Deze nieuwe collega is weliswaar virtueel, maar niet van een echt persoon te onderscheiden! Hij gaat zeer realistisch in op de relevante eigenschappen en productspecificaties. Overigens is videocontent niet alleen aantrekkelijk voor je bezoekers, maar ook voor zoekmachines: video’s verbeteren je online vindbaarheid (SEO).

E-commerce trend #3: Laravel webshop als krachtige basis

De toenemende behoefte aan automatisering vraagt natuurlijk wel om robuuste systemen die deze processen aankunnen.

Hoe meer taken en processen je automatiseert, hoe belangrijker de technische basis wordt. Dit is niet voor iedere shop weggelegd. Platformen zoals WordPress en WooCommerce voldoen uitstekend voor kleine en middelgrote webshops, maar missen de kracht om complexe automatisering aan te kunnen. Platforms als Laravel bieden juist de kracht en flexibiliteit die nodig zijn om meerdere zware processen tegelijk soepel te laten verlopen. Dat verklaart waarom steeds meer ondernemers een Laravel webshop laten bouwen.

Waarom kiezen voor een Laravel webshop?

Laravel is een krachtig framework voor bedrijven die op zoek zijn naar schaalbaarheid, maatwerk en betrouwbaarheid. Met vele tools voor automatisering biedt Laravel alles om grote e-commerceplatformen te ondersteunen, zoals het soepel verwerken van grote bestelvolumes of geautomatiseerde marketingprocessen. Websites zoals Weddingdeco, I Amsterdam en 9292 Dagje weg vertrouwen op Laravel vanwege de flexibiliteit en snelle API-integraties met CRM- of ERP-systemen.

E-commerce trend #4: Magento - Adobe Commerce als verbindende schakel

Grotere productcatalogi en complexe verkoopprocessen worden steeds belangrijker in e-commerce. Hiermee groeit dus ook de behoefte aan krachtige frameworks die daarop kunnen inspelen. We zien dan ook dat Magento – Adobe Commerce steeds vaker voor de webshop wordt ingezet.

Net als Laravel is namelijk ook Magento – Adobe Commerce zo’n krachtig framework dat uitblinkt in schaalbaarheid en flexibiliteit. Door de onbegrensde mogelijkheden van maatwerk is je webshop namelijk volledig af te stemmen op jouw specifieke bedrijfsprocessen. Webshops zoals OppoSuits, Bruynzeel Keukens en Helly Hansen laten zien hoe krachtig dit platform in de praktijk kan zijn.

Waarom kiezen voor een Magento - Adobe Commerce webshop?

Met Magento – Adobe Commerce haal je een platform in huis dat is ontworpen voor groei en efficiëntie. Denk aan integraties met je CRM of ERP-systeem, of aan meertaligheid en andere valuta als je internationaal wilt groeien. Kies je ervoor om een Magento – Adobe Commerce webshop te laten bouwen, dan biedt dit platform alles wat je nodig hebt om processen te stroomlijnen en je webshop verder te laten groeien.

Kies de juiste basis voor jouw e-commerce platform

De e-commerce trends voor 2025 laten zien dat een professioneel en schaalbaar e-commerce platform onmisbaar is. Platforms zoals Laravel en Magento – Adobe Commerce zetten de deur open om handmatige taken te automatiseren, van orderafhandeling en contentbeheer tot klantcontact en koppelingen met partners.

Bij Secure Design hebben onze Laravel experts en Magento specialisten de expertise om een webshop te bouwen die efficiënt presteert en klaar is voor groei. Een investering in een Magento of Laravel webshop is namelijk niet alleen een slimme keuze voor nu, maar ook een stap naar een toekomst waarin je webshop altijd klaar is om de volgende stap te maken. Bel of mail ons gerust, en we vertellen je er graag meer over.

Veelgestelde vragen

Wat zijn de e-commerce trends voor 2025?

De belangrijkste e-commerce trends voor 2025 draaien om slimme automatisering en innovatie. Van het automatiseren van processen rondom de gehele orderverwerking, tot het gebruik van AI voor contentbeheer en personalisatie. Webshops zetten dus steeds meer in op tijdwinst en het verlagen van hun operationele kosten.

Waarom kies je voor een Laravel webshop?

Laravel is een krachtig framework dat volledig kan worden afgestemd op jouw bedrijfsprocessen. Dankzij de flexibele opbouw is het ideaal voor complexe webshops met maatwerkfunctionaliteiten en uitgebreide integraties, zoals CRM- of ERP-koppelingen. Daarnaast is Laravel schaalbaar, zodat je webshop eenvoudig kan meegroeien met je bedrijf. Bij Secure Design bouwen we Laravel websites in een responsive design en leveren we deze met een gebruiksvriendelijk CMS.

Waarom kies je voor een Magento – Adobe Commerce webshop?

Magento – Adobe Commerce is een platform dat geschikt is voor professionele webshops met hoge ambities. Het biedt uitgebreide mogelijkheden om grote productassortimenten te beheren en complexe processen te automatiseren. Daarnaast is het schaalbaar, waardoor je eenvoudig kunt uitbreiden naar andere landen. Onze Magento experts hebben ruime ervaring in maatwerkoplossingen voor dit uitgebreide platform.

Wat kost het om een Laravel webshop te laten maken?

De investering voor een Laravel webshop hangt volledig af van jouw wensen en behoeften. Want met Laravel is bijna alles mogelijk. Onze Laravel webshop specialisten bouwen de functionaliteiten die jouw webshop nodig heeft, van geavanceerde API-integraties tot een directe koppeling met je CRM-systeem. Daarnaast ontwikkeld onze grafisch ontwerper een uniek design, dat geschikt is voor alle devices. Neem contact op als je de mogelijkheden wilt bespreken en een offerte op maat wilt ontvangen

Wat kost het om een Magento – Adobe Commerce webshop te laten maken?

De kosten voor een Magento - Adobe Commerce webshop zijn afhankelijk van de specifieke eisen van jouw webshop. Dit platform biedt namelijk zóveel mogelijkheden, dat je niet kunt spreken van een “standaardpakket”. Onze Magento specialisten denken mee met wat je nodig hebt en bouwen alle benodigde functionaliteiten op maat. Denk o.a. aan de inrichting van zoekmachineoptimalisatie, een geoptimaliseerd checkoutproces (one-step checkout), een koppeling met Google Analytics of een directe API-koppeling met jouw CRM of ERP. Neem contact op als je interesse hebt in een vrijblijvend adviesgesprek en een offerte op maat.

Meer lezen? Bekijk deze gerelateerde blogs

Corporate Branding, Marketing, Website
uitgelicht

10 Webdesign trends voor 2025

  • Tijs Ruigrok
  • 8 minuten

Wat zijn de belangrijkste webdesign trends voor 2025? Webdesign is voortdurend in beweging. Elk jaar…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht

SEO tip: zo optimaliseer je title tags en description tags

  • Duncan Charité
  • 5 minuten

De title tag en description tag zijn misschien wel de belangrijkste SEO-elementen voor je website. W…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht-hand

Hoe schrijf je een goede webtekst?

  • Sven Versluijs
  • 5 minuten

Tekst is de belangrijkste factor voor het succes van je website. Het is verreweg de duidelijkste man…

Verder lezen
Marketing
775-x-530-UItgelicht-Gino

FAQ snippets: zo maak je van je FAQ een SEO-wapen

  • Gino Schreve
  • 3 minuten

In ons eerdere blog ontdekte je al dat je bezoekers naar je site kunt halen met een FAQ-pagina. Zoek…

Verder lezen
Corporate Branding, Marketing
UITGELICHT

Beeldtaal; zo laat je jouw afbeelding spreken

  • Gino Schreve
  • 4 minuten

Beeld is een krachtig middel in webdesign, dat wist je al. Toch gebruiken veel websites “zomaar een…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht_V6

“H-tags”: maak je website beter leesbaar en vindbaar

  • Baue Wals
  • 4 minuten

De leesbaarheid én vindbaarheid van je website een boost geven, dat kun je zelf. Met “H-tags” sla j…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht

Een kruimelpad op je website: slimmer navigeren, hoger scoren

  • Baue Wals
  • 5 minuten

Kleine dingen kunnen een groot verschil maken. Soms zijn ze zo klein als een broodkruimel. Hoe kan e…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht-v2

Verbeter de laadtijd van je website met Google PageSpeed Insights

  • Sven Versluijs
  • 5 minuten

Wat hebben je websitebezoekers en Google met elkaar gemeen? Beiden hechten enorm veel waarde aan de…

Verder lezen
Marketing, Website
blog-over-ons-header-small

Hoe schrijf je een goede ‘Over ons’ pagina voor jouw website

  • Sven Versluijs
  • 4 minuten

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is de 'Over ons' pagina één van de beter gelezen pagina'…

Verder lezen
Marketing, Website
UITGELICHT

Wat zijn leads en wat doe je ermee?

  • Sven Versluijs
  • 4 minuten

In deze blog gaan we het hebben over leads. We leggen uit wat de term lead nou eigenlijk betekent, w…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht-2021

De best gelezen blogs van 2021!

  • Robin van Aalst
  • 5 minuten

We hebben het afgelopen jaar weer een aantal blogs geschreven. In onze nieuwste blog geven we een ko…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht-yoast

Hoe werkt Yoast SEO?

  • Robin van Aalst
  • 3 minuten

Als website wil je zo hoog mogelijk komen te staan in Google. Hiervoor heb je verschillende tools to…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht

De waarde van conversie meten voor jouw bedrijf

  • Twan Nieborg
  • 3 minuten

Conversie is een woord dat je vaak hoort wanneer mensen praten over online marketing. Maar wat houdt…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelciht

Alle support op één plek met Secure Design Support!

  • Sven Versluijs
  • 4 minuten

Bij de vorige updateronde hebben wij al onze relaties voorzien van onze Secure Design Support plugin…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht1blogs

De meerwaarde van blogs op je website

  • Gino Schreve
  • 3 minuten

Of je bedrijf nou in webdevelopment zit of in de bouw; het schrijven van blogs heeft een grote meerw…

Verder lezen
Marketing, Website
UITGELCIHT

Wat is een WooCommerce webshop?

  • Duncan Charité
  • 4 minuten

Een eigen webshop is een belangrijke toevoeging voor veel websites. Maar hoe plaats je nou zo'n wink…

Verder lezen
Corporate Branding, Marketing
Uitgelicht

Maak je eigen nieuwsbriefcampagne met ActiveCampaign

  • Sven Versluijs
  • 4 minuten

Een nieuwsbrief is één van de best renderende marketingactiviteiten. Je kan eenvoudig je contacten o…

Verder lezen
Marketing
Uitgelicht-1

Een terugblik op een bijzonder 2020, en de verwachtingen voor 2021

  • Sven Versluijs
  • 5 minuten

2020 was een jaar zoals we deze nog nooit hadden meegemaakt. Ondanks het thuiswerken en het missen v…

Verder lezen
Marketing
4sterrenuitgelicht

De waarde van reviews

  • Gino Schreve
  • 4 minuten

Ben jij wel eens opzoek gegaan naar reviews om te kijken wat andere mensen over een merk of product…

Verder lezen
Marketing
570×400-SD-tips-voor-e-mailmarketing

10 tips voor effectieve e-mailmarketing

  • Sven Versluijs
  • 5 minuten

Wist je dat e-mails drie keer meer conversie opleveren dan social media? Een goede reden om er vanda…

Verder lezen
Marketing
570X40~1

Pop-ups op je website: wat het is en waarom ze waardevol zijn

  • Duncan Charité
  • 3 minuten

Wist je dat pop-ups nog steeds een effectieve manier zijn om leads binnen te halen? Ook al denk je m…

Verder lezen
Marketing
GOOGLE~2

Zo bepaal je jouw advertentiebudget en de Cost Per Click in Google Ads (Adwords)

  • Sven Versluijs
  • 4 minuten

Als je gaat adverteren met Google Ads (voorheen Adwords) moet je bepalen wat jouw advertentiebudget…

Verder lezen
Marketing
Google-Ads-voorbeelden

Basistips voordat je begint met Google Ads (Adwords)

  • Sven Versluijs
  • 4 minuten

Tegenwoordig zijn er veel manieren om jouw bedrijf te promoten en gevonden te laten worden op het we…

Verder lezen
Corporate Branding, Marketing
spamscore-uitgelicht

Zo voorkom je dat jouw e-mail in de spambox komt

  • Sven Versluijs
  • 2 minuten

We kennen het allemaal en we vinden het allemaal net zo vervelend: je verzendt een e-mail en deze ko…

Verder lezen
Marketing
UITGELICHT

Zo haal je meer conversies op je website met Hotjar

  • Sven Versluijs
  • 4 minuten

Je (nieuwe) website staat en je krijgt veel bezoekers, maar de conversies vallen tegen of blijven ze…

Verder lezen
Marketing
UITGEL~1

Zo anonimiseer je persoonsgegevens in Google Analytics en Hotjar voor de AVG

  • Robin van Aalst
  • 3 minuten

Per 25 mei 2018 (ja, dat is morgen al!) treedt de nieuwe wet Algemene Verordening Gegevensbeschermin…

Verder lezen
Marketing
UITEGLCIHT

Hoe verzamel je content voor je website?

  • Duncan Charité
  • 3 minuten

Stel je voor: je bent op zoek naar een bedrijf dat websites bouwt. Je speurt Google af op zoek naar…

Verder lezen

Vragen over deze blog? Contact

     privacy statement.

    Kan ik je helpen?
    Baue Wals

    Baue Wals

    Front-end developer & Support