De meerwaarde van blogs op je website
- 04-03-21
- Gino Schreve
- 3 minuten
Of je bedrijf nou in webdevelopment zit of in de bouw; het schrijven van blogs heeft een grote meerwaarde voor websites uit alle branches. Je blijft zichtbaar voor je doelgroep, kan aantonen dat je een expert bent binnen je vakgebied en nog veel meer. In dit blog zullen we je alles vertellen over de meerwaarde van blogs voor jouw website!
De meerwaarde van blogs
Er zijn verschillende redenen waarom het publiceren van blogs waardevol is voor jouw website. Hieronder vindt je de volgende redenen:
1. Het houdt je zichtbaar bij je doelgroep
Een oud gezegde is: uit het oog, uit het hart. Wanneer mensen weinig van je horen, zullen ze je ook sneller vergeten. Als je regelmatig iets nieuws publiceert, heb je ook wat relevants om te delen met je doelgroep. Door regelmatig blogs over verschillende onderwerpen binnen je vakgebied te publiceren kan je dit vertellen aan je connecties via nieuwsbrieven, sociale media en andere kanalen en blijf je in het zicht.
2. Het vergroot de vindbaarheid van je website
Door middel van blogs heb je meer pagina’s die zich focussen op een aspect van jouw vakgebied. Hierdoor zal je eerder gevonden worden in Google. Bijvoorbeeld: als je een webbouwer bent, zullen klanten misschien specifiek zoeken naar een websitebouwer die goed is met SEO. Door een blog te schrijven over het vindbaar maken van jouw website met SEO is de kans groter dat je op de eerste pagina komt wanneer mensen hieraan gerelateerde zoekopdrachten uitvoeren. Dit komt omdat je een (of meer) toegewijde pagina(‘s) hebt met deze relevante sleutelwoorden op je website.
3. Het laat zien dat je expert bent binnen je vakgebied
Ieder blog dat je schrijft is een verdieping in het gekozen onderwerp. Vele onderwerpen waar jij je als bedrijf mee bezig houdt worden slechts belicht met één enkele titel of paragraaf ergens op je website. Hierdoor is het minder duidelijk hoeveel je er écht vanaf weet. Door een blog te schrijven over dit onderwerp laat je aan je bezoekers zien dat je diepgaande kennis bezit over dit onderwerp.
4. Het betrekt mensen bij je organisatie
De meeste pagina’s van een website tonen wat het bedrijf kan, wie ze zijn en wat ze maken. Maar een blog is een informelere vorm van contact. Deze vorm van communicatie informeert en/of amuseert de lezer. Hierdoor voelt de website minder als een groot front om verkopen te realiseren. Een bezoeker kan de website ook bezoeken om zelf kennis op te doen of voor zijn/haar eigen plezier, zonder hiervoor te moeten betalen.
5. Het leidt tot meer verkopen
Dit is eigenlijk een mix van alle voorgenoemde punten. Je blijft zichtbaar bij de doelgroep en er zullen meer bezoekers naar je website komen. Hierdoor is de kans groter dat iemand besluit tot een (herhaal)aankoop. Daarnaast stuw je niet alleen de bezoekersaantallen omhoog, maar bouw je ook een diepere relatie op met de bezoeker door ze te betrekken en te laten zien dat je een expert ben binnen je branche. Door deze effecten zal ook de verkoop van je diensten/producten beter vergaan.
Meer weten over blogs en andere vormen van marketing?
Wil je meer te weten komen over blogs en andere vormen van marketing? Dat kan! Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn voor regelmatige updates over marketing, webdevelopment en meer!