Marketing, Website
header6

De meerwaarde van blogs op je website

  • 04-03-21
  • Gino Schreve
  • 3 minuten

Of je bedrijf nou in webdevelopment zit of in de bouw; het schrijven van blogs heeft een grote meerwaarde voor websites uit alle branches. Je blijft zichtbaar voor je doelgroep, kan aantonen dat je een expert bent binnen je vakgebied en nog veel meer. In dit blog zullen we je alles vertellen over de meerwaarde van blogs voor jouw website!

De meerwaarde van blogs

Er zijn verschillende redenen waarom het publiceren van blogs waardevol is voor jouw website. Hieronder vindt je de volgende redenen:

  1. Het houdt je zichtbaar bij je doelgroep
  2. Het vergroot de vindbaarheid van je website
  3. Het laat zien dat je een expert ben binnen je vakgebied
  4. Het betrekt mensen bij je organisatie
  5. Het leidt tot meer verkopen

1. Het houdt je zichtbaar bij je doelgroep

Een oud gezegde is: uit het oog, uit het hart. Wanneer mensen weinig van je horen, zullen ze je ook sneller vergeten. Als je regelmatig iets nieuws publiceert, heb je ook wat relevants om te delen met je doelgroep. Door regelmatig blogs over verschillende onderwerpen binnen je vakgebied te publiceren kan je dit vertellen aan je connecties via nieuwsbrieven, sociale media en andere kanalen en blijf je in het zicht.

2. Het vergroot de vindbaarheid van je website

Door middel van blogs heb je meer pagina’s die zich focussen op een aspect van jouw vakgebied. Hierdoor zal je eerder gevonden worden in Google. Bijvoorbeeld: als je een webbouwer bent, zullen klanten misschien specifiek zoeken naar een websitebouwer die goed is met SEO. Door een blog te schrijven over het vindbaar maken van jouw website met SEO is de kans groter dat je op de eerste pagina komt wanneer mensen hieraan gerelateerde zoekopdrachten uitvoeren. Dit komt omdat je een (of meer) toegewijde pagina(‘s) hebt met deze relevante sleutelwoorden op je website.

Googlensnippies

3. Het laat zien dat je expert bent binnen je vakgebied

Ieder blog dat je schrijft is een verdieping in het gekozen onderwerp. Vele onderwerpen waar jij je als bedrijf mee bezig houdt worden slechts belicht met één enkele titel of paragraaf ergens op je website. Hierdoor is het minder duidelijk hoeveel je er écht vanaf weet. Door een blog te schrijven over dit onderwerp laat je aan je bezoekers zien dat je diepgaande kennis bezit over dit onderwerp.

Iconen

4. Het betrekt mensen bij je organisatie

De meeste pagina’s van een website tonen wat het bedrijf kan, wie ze zijn en wat ze maken. Maar een blog is een informelere vorm van contact. Deze vorm van communicatie informeert en/of amuseert de lezer. Hierdoor voelt de website minder als een groot front om verkopen te realiseren. Een bezoeker kan de website ook bezoeken om zelf kennis op te doen of voor zijn/haar eigen plezier, zonder hiervoor te moeten betalen.

terugblik2020

5. Het leidt tot meer verkopen

Dit is eigenlijk een mix van alle voorgenoemde punten. Je blijft zichtbaar bij de doelgroep en er zullen meer bezoekers naar je website komen. Hierdoor is de kans groter dat iemand besluit tot een (herhaal)aankoop. Daarnaast stuw je niet alleen de bezoekersaantallen omhoog, maar bouw je ook een diepere relatie op met de bezoeker door ze te betrekken en te laten zien dat je een expert ben binnen je branche. Door deze effecten zal ook de verkoop van je diensten/producten beter vergaan.

Whatsapp-business

Meer weten over blogs en andere vormen van marketing?

Wil je meer te weten komen over blogs en andere vormen van marketing? Dat kan! Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn voor regelmatige updates over marketing, webdevelopment en meer!

Meer lezen? Bekijk deze gerelateerde blogs

Marketing
775-x-530-UItgelicht-Gino

FAQ snippets: zo maak je van je FAQ een SEO-wapen

  • Gino Schreve
  • 3minuten

In ons eerdere blog ontdekte je al dat je bezoekers naar je site kunt halen met een FAQ-pagina. Zoek…

Verder lezen
Corporate Branding, Marketing
UITGELICHT

Beeldtaal; zo laat je jouw afbeelding spreken

  • Gino Schreve
  • 4minuten

Beeld is een krachtig middel in webdesign, dat wist je al. Toch gebruiken veel websites “zomaar een…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht_V6

“H-tags”: maak je website beter leesbaar en vindbaar

  • Baue Wals
  • 4minuten

De leesbaarheid én vindbaarheid van je website een boost geven, dat kun je zelf. Met “H-tags” sla j…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht

Slimmer navigeren, hoger scoren: broodkruimels op je website

  • Baue Wals
  • 5minuten

Kleine dingen kunnen een groot verschil maken. Soms zijn ze zo klein als een broodkruimel. Hoe kan e…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht-v2

Maak je website sneller met de Google PageSpeed Insights test

  • Sven Versluijs
  • 5minuten

Wat hebben je websitebezoekers en Google met elkaar gemeen? Beiden hechten enorm veel waarde aan de…

Verder lezen
Marketing, Website
blog-over-ons-header-small

Hoe schrijf je een goede ‘Over ons’ pagina voor jouw website

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is de 'Over ons' pagina één van de beter gelezen pagina'…

Verder lezen
Marketing, Website
UITGELICHT

Wat zijn leads en wat doe je ermee?

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

In deze blog gaan we het hebben over leads. We leggen uit wat de term lead nou eigenlijk betekent, w…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht-2021

De best gelezen blogs van 2021!

  • Robin van Aalst
  • 5minuten

We hebben het afgelopen jaar weer een aantal blogs geschreven. In onze nieuwste blog geven we een ko…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht-yoast

Hoe werkt Yoast SEO?

  • Robin van Aalst
  • 3minuten

Als website wil je zo hoog mogelijk komen te staan in Google. Hiervoor heb je verschillende tools to…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht

De waarde van conversie meten voor jouw bedrijf

  • Twan Nieborg
  • 3minuten

Conversie is een woord dat je vaak hoort wanneer mensen praten over online marketing. Maar wat houdt…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelciht

Alle support op één plek met Secure Design Support!

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

Bij de vorige updateronde hebben wij al onze relaties voorzien van onze Secure Design Support plugin…

Verder lezen
Marketing, Website
UITGELCIHT

Wat is een WooCommerce webshop?

  • Duncan Charité
  • 4minuten

Een eigen webshop is een belangrijke toevoeging voor veel websites. Maar hoe plaats je nou zo'n wink…

Verder lezen
Corporate Branding, Marketing
Uitgelicht

Maak je eigen nieuwsbriefcampagne met ActiveCampaign

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

Een nieuwsbrief is één van de best renderende marketingactiviteiten. Je kan eenvoudig je contacten o…

Verder lezen
Marketing
Uitgelicht-1

Een terugblik op een bijzonder 2020, en de verwachtingen voor 2021

  • Sven Versluijs
  • 5minuten

2020 was een jaar zoals we deze nog nooit hadden meegemaakt. Ondanks het thuiswerken en het missen v…

Verder lezen
Marketing
4sterrenuitgelicht

De waarde van reviews

  • Gino Schreve
  • 4minuten

Ben jij wel eens opzoek gegaan naar reviews om te kijken wat andere mensen over een merk of product…

Verder lezen
Marketing
570×400-SD-tips-voor-e-mailmarketing

10 tips voor effectieve e-mailmarketing

  • Sven Versluijs
  • 5minuten

Wist je dat e-mails drie keer meer conversie opleveren dan social media? Een goede reden om er vanda…

Verder lezen
Marketing
570X40~1

Pop-ups op je website: wat het is en waarom ze waardevol zijn

  • Duncan Charité
  • 3minuten

Wist je dat pop-ups nog steeds een effectieve manier zijn om leads binnen te halen? Ook al denk je m…

Verder lezen
Marketing
GOOGLE~2

Zo bepaal je jouw advertentiebudget en de Cost Per Click in Google Ads (Adwords)

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

Als je gaat adverteren met Google Ads (voorheen Adwords) moet je bepalen wat jouw advertentiebudget…

Verder lezen
Marketing
Google-Ads-voorbeelden

Basistips voordat je begint met Google Ads (Adwords)

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

Tegenwoordig zijn er veel manieren om jouw bedrijf te promoten en gevonden te laten worden op het we…

Verder lezen
Corporate Branding, Marketing
spamscore-uitgelicht

Zo voorkom je dat jouw e-mail in de spambox komt

  • Sven Versluijs
  • 2minuten

We kennen het allemaal en we vinden het allemaal net zo vervelend: je verzendt een e-mail en deze ko…

Verder lezen
Marketing
UITGELICHT

Zo haal je meer conversies op je website met Hotjar

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

Je (nieuwe) website staat en je krijgt veel bezoekers, maar de conversies vallen tegen of blijven ze…

Verder lezen
Marketing
UITGEL~1

Zo anonimiseer je persoonsgegevens in Google Analytics en Hotjar voor de AVG

  • Robin van Aalst
  • 3minuten

Per 25 mei 2018 (ja, dat is morgen al!) treedt de nieuwe wet Algemene Verordening Gegevensbeschermin…

Verder lezen
Marketing
UITEGLCIHT

Hoe verzamel je content voor je website?

  • Duncan Charité
  • 3minuten

Stel je voor: je bent op zoek naar een bedrijf dat websites bouwt. Je speurt Google af op zoek naar…

Verder lezen

Vragen over deze blog? Contact

     privacy statement.

    Kan ik je helpen?
    Gino Schreve

    Gino Schreve

    Front-end developer & Support