Marketing, Website
Header-2021

De best gelezen blogs van 2021!

  • 28-12-21
  • Robin van Aalst
  • 5 minuten

We hebben het afgelopen jaar een aantal blogs geschreven. In deze blog geven we een korte samenvatting van de belangrijkste onderwerpen die we in 2021 behandeld hebben.

Even de balans opmaken

De blogs die het afgelopen jaar het meeste gelezen zijn:

  1. Maak je eigen nieuwsbriefcampagne met ActiveCampaign
  2. Page Speed: wat zijn de voordelen van een snelle webpagina?
  3. De waarde van conversie meten voor jouw bedrijf
  4. Hoe werkt Yoast SEO?

1. Maak je eigen nieuwsbriefcampagne met ActiveCampaign

ss-activecampaign-blog

Wil je je contacten goed up-to-date houden met nieuwe activiteiten of aanbiedingen? Een periodieke nieuwsbrief is dé oplossing! Ook kan je met behulp van een nieuwsbrief, de relatie met de klant versterken of behouden.

Je kan je nieuwsbriefcampagne het best opzetten met ActiveCampaign. ActiveCampaign is een betaald programma waarmee je je eigen nieuwsbriefcampagne kan indelen én automatiseren. Je kan gemakkelijk je eigen nieuwsbriefcampagne opzetten door simpelweg de volgende stappen te volgen:

  • Bepaal het doel van je campagne
  • Maak een account aan op ActiveCampaign
  • Registreer je contacten
  • Maak een nieuwe campagne aan
  • Verzend eerst een testmail!
  • Evalueer je resultaten

2. Page Speed: wat zijn de voordelen van een snelle webpagina?

Page-speed-ss-blog-2021

Een hoge pagespeed is essentieel wanneer iemand een pagina van jouw website bezoekt. De customer journey word als veel prettiger ervaren wanneer je de pagespeed optimaliseert. De pagespeed van je pagina is daarnaast ook nog eens belangrijk voor de score die Google jouw webpagina geeft! Voor Google is de pagespeed een zwaar wegende factor: hoe hoger je pagespeed, hoe hoger je komt te staan bij een bepaalde zoekopdracht.

Een hoge page speed bevorderd zoals gezegd de customer journey. Dit om de volgende redenen:

  • De bounce rate van je pagina wordt lager
  • Een snel ladende pagina komt betrouwbaarder over op de bezoeker
  • Bezoekers zullen eerder over gaan tot conversie

Wil jij je pagespeed verhogen? Dit zijn enkele tips (uiteraard kunnen wij hierbij ondersteunen):

  • Caching
  • Image optimization
  • Lazy loading
  • Minifying van CSS en JS bestanden
  • Code van derden beperken

3. De waarde van conversie meten voor jouw bedrijf

GA-ss-Blog

We spreken van conversie wanneer de bezoeker een doel bereikt op jouw website. Het begrip ‘conversie’ kan flink uiteenlopen: wanneer een klant van een webshop overgaat tot koop, ziet de webshop dit als conversie. Een informatieve site daarentegen, ziet conversie bijvoorbeeld wanneer iemand een contactformulier invult of bij een aanmelding op een nieuwsbrief.

Je weet nu wat conversie is, maar hoe weet je of je überhaupt conversies genereert en hoe hou je al die gegevens bij? Er zijn verschillende manieren om dit te doen. De meeste websites gebruiken Google Analytics voor het meten van conversies. Door zelf je doelen in te stellen in Google Anaytics, kan je met behulp van allerlei gegevens je conversie meten.

Je vraagt je wellicht af: wat is het nut van het meten van mijn conversies?

Wanneer je weet hoeveel conversies je hebt gegenereerd en waar de bezoeker vandaan komt kan je hier vervolgens op inspelen. Dit doe je door je marketingactiviteiten af stemmen op de bronnen waar converterend verkeer vandaan komt. Door bijvoorbeeld een post te plaatsen, advertentie te vertonen of link te delen. Zo zorg je voor maximale conversie op je website en doe je het maximale om je doelen te bereiken!

4. Hoe werkt Yoast SEO?

Ieder bedrijf wil natuurlijk dat haar site zo hoog mogelijk in de zoekresultaten verschijnt. In WordPress heb je een plug-in die je hier uitstekend bij kan helpen: Yoast SEO.

Hoe werkt dit dan precies? Je hebt 4 invulvelden met ieder een eigen functie:

  • Focus keyphrase (term waarop gecontroleerd wordt of de pagina SEO geoptimaliseerd is)
  • SEO-titel (de titel die verschijnt bij zoekresultaten)
  • Slug (het stukje achter de ‘/’ na de URL, zorgt voor een identificatie van de webpagina)
  • Meta-beschrijving (een mini samenvatting van je pagina)

Het is aan te raden bij elke pagina op de website deze informatie in te vullen. Zo heb je een grotere kans om hoger in de zoekresultaten te komen.

ss-SEO-1

En verder.....

We hebben hierboven een aantal van onze blogs besproken, we hebben er echter nog een paar geschreven. Dit zijn de andere blogs van het afgelopen jaar:

Interesse gekregen in blogs of andere vormen van marketing?

Wil je meer te weten komen over onze blogs of andere vormen van marketing? Schrijf je dan nú in voor onze nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn voor regelmatige updates over marketing, webdevelopment en meer!

Meer lezen? Bekijk deze gerelateerde blogs

Marketing
775-x-530-UItgelicht-Gino

FAQ snippets: zo maak je van je FAQ een SEO-wapen

  • Gino Schreve
  • 3minuten

In ons eerdere blog ontdekte je al dat je bezoekers naar je site kunt halen met een FAQ-pagina. Zoek…

Verder lezen
Corporate Branding, Marketing
UITGELICHT

Beeldtaal; zo laat je jouw afbeelding spreken

  • Gino Schreve
  • 4minuten

Beeld is een krachtig middel in webdesign, dat wist je al. Toch gebruiken veel websites “zomaar een…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht_V6

“H-tags”: maak je website beter leesbaar en vindbaar

  • Baue Wals
  • 4minuten

De leesbaarheid én vindbaarheid van je website een boost geven, dat kun je zelf. Met “H-tags” sla j…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht

Slimmer navigeren, hoger scoren: broodkruimels op je website

  • Baue Wals
  • 5minuten

Kleine dingen kunnen een groot verschil maken. Soms zijn ze zo klein als een broodkruimel. Hoe kan e…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht-v2

Maak je website sneller met de Google PageSpeed Insights test

  • Sven Versluijs
  • 5minuten

Wat hebben je websitebezoekers en Google met elkaar gemeen? Beiden hechten enorm veel waarde aan de…

Verder lezen
Marketing, Website
blog-over-ons-header-small

Hoe schrijf je een goede ‘Over ons’ pagina voor jouw website

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is de 'Over ons' pagina één van de beter gelezen pagina'…

Verder lezen
Marketing, Website
UITGELICHT

Wat zijn leads en wat doe je ermee?

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

In deze blog gaan we het hebben over leads. We leggen uit wat de term lead nou eigenlijk betekent, w…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht-yoast

Hoe werkt Yoast SEO?

  • Robin van Aalst
  • 3minuten

Als website wil je zo hoog mogelijk komen te staan in Google. Hiervoor heb je verschillende tools to…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht

De waarde van conversie meten voor jouw bedrijf

  • Twan Nieborg
  • 3minuten

Conversie is een woord dat je vaak hoort wanneer mensen praten over online marketing. Maar wat houdt…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelciht

Alle support op één plek met Secure Design Support!

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

Bij de vorige updateronde hebben wij al onze relaties voorzien van onze Secure Design Support plugin…

Verder lezen
Marketing, Website
Uitgelicht1blogs

De meerwaarde van blogs op je website

  • Gino Schreve
  • 3minuten

Of je bedrijf nou in webdevelopment zit of in de bouw; het schrijven van blogs heeft een grote meerw…

Verder lezen
Marketing, Website
UITGELCIHT

Wat is een WooCommerce webshop?

  • Duncan Charité
  • 4minuten

Een eigen webshop is een belangrijke toevoeging voor veel websites. Maar hoe plaats je nou zo'n wink…

Verder lezen
Corporate Branding, Marketing
Uitgelicht

Maak je eigen nieuwsbriefcampagne met ActiveCampaign

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

Een nieuwsbrief is één van de best renderende marketingactiviteiten. Je kan eenvoudig je contacten o…

Verder lezen
Marketing
Uitgelicht-1

Een terugblik op een bijzonder 2020, en de verwachtingen voor 2021

  • Sven Versluijs
  • 5minuten

2020 was een jaar zoals we deze nog nooit hadden meegemaakt. Ondanks het thuiswerken en het missen v…

Verder lezen
Marketing
4sterrenuitgelicht

De waarde van reviews

  • Gino Schreve
  • 4minuten

Ben jij wel eens opzoek gegaan naar reviews om te kijken wat andere mensen over een merk of product…

Verder lezen
Marketing
570×400-SD-tips-voor-e-mailmarketing

10 tips voor effectieve e-mailmarketing

  • Sven Versluijs
  • 5minuten

Wist je dat e-mails drie keer meer conversie opleveren dan social media? Een goede reden om er vanda…

Verder lezen
Marketing
570X40~1

Pop-ups op je website: wat het is en waarom ze waardevol zijn

  • Duncan Charité
  • 3minuten

Wist je dat pop-ups nog steeds een effectieve manier zijn om leads binnen te halen? Ook al denk je m…

Verder lezen
Marketing
GOOGLE~2

Zo bepaal je jouw advertentiebudget en de Cost Per Click in Google Ads (Adwords)

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

Als je gaat adverteren met Google Ads (voorheen Adwords) moet je bepalen wat jouw advertentiebudget…

Verder lezen
Marketing
Google-Ads-voorbeelden

Basistips voordat je begint met Google Ads (Adwords)

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

Tegenwoordig zijn er veel manieren om jouw bedrijf te promoten en gevonden te laten worden op het we…

Verder lezen
Corporate Branding, Marketing
spamscore-uitgelicht

Zo voorkom je dat jouw e-mail in de spambox komt

  • Sven Versluijs
  • 2minuten

We kennen het allemaal en we vinden het allemaal net zo vervelend: je verzendt een e-mail en deze ko…

Verder lezen
Marketing
UITGELICHT

Zo haal je meer conversies op je website met Hotjar

  • Sven Versluijs
  • 4minuten

Je (nieuwe) website staat en je krijgt veel bezoekers, maar de conversies vallen tegen of blijven ze…

Verder lezen
Marketing
UITGEL~1

Zo anonimiseer je persoonsgegevens in Google Analytics en Hotjar voor de AVG

  • Robin van Aalst
  • 3minuten

Per 25 mei 2018 (ja, dat is morgen al!) treedt de nieuwe wet Algemene Verordening Gegevensbeschermin…

Verder lezen
Marketing
UITEGLCIHT

Hoe verzamel je content voor je website?

  • Duncan Charité
  • 3minuten

Stel je voor: je bent op zoek naar een bedrijf dat websites bouwt. Je speurt Google af op zoek naar…

Verder lezen

Vragen over deze blog? Contact

     privacy statement.

    Kan ik je helpen?
    Robin van Aalst