Marketing

De best gelezen blogs van 2021!

28-12-21
Daan van Schaik
5 minuten

We hebben het afgelopen jaar een aantal blogs geschreven. In deze blog geven we een korte samenvatting van de belangrijkste onderwerpen die we in 2021 behandeld hebben.

Wil je je contacten goed up-to-date houden met nieuwe activiteiten of aanbiedingen? Een periodieke nieuwsbrief is dé oplossing! Ook kan je met behulp van een nieuwsbrief, de relatie met de klant versterken of behouden.

Je kan je nieuwsbriefcampagne het best opzetten met ActiveCampaign. ActiveCampaign is een betaald programma waarmee je je eigen nieuwsbriefcampagne kan indelen én automatiseren. Je kan gemakkelijk je eigen nieuwsbriefcampagne opzetten door simpelweg de volgende stappen te volgen:

  • Bepaal het doel van je campagne
  • Maak een account aan op ActiveCampaign
  • Registreer je contacten
  • Maak een nieuwe campagne aan
  • Verzend eerst een testmail!
  • Evalueer je resultaten

Een hoge pagespeed is essentieel wanneer iemand een pagina van jouw website bezoekt. De customer journey word als veel prettiger ervaren wanneer je de pagespeed optimaliseert. De pagespeed van je pagina is daarnaast ook nog eens belangrijk voor de score die Google jouw webpagina geeft! Voor Google is de pagespeed een zwaar wegende factor: hoe hoger je pagespeed, hoe hoger je komt te staan bij een bepaalde zoekopdracht.

Een hoge page speed bevorderd zoals gezegd de customer journey. Dit om de volgende redenen:

  • De bounce rate van je pagina wordt lager
  • Een snel ladende pagina komt betrouwbaarder over op de bezoeker
  • Bezoekers zullen eerder over gaan tot conversie

Wil jij je pagespeed verhogen? Dit zijn enkele tips (uiteraard kunnen wij hierbij ondersteunen):

  • Caching
  • Image optimization
  • Lazy loading
  • Minifying van CSS en JS bestanden
  • Code van derden beperken

We spreken van conversie wanneer de bezoeker een doel bereikt op jouw website. Het begrip ‘conversie’ kan flink uiteenlopen: wanneer een klant van een webshop overgaat tot koop, ziet de webshop dit als conversie. Een informatieve site daarentegen, ziet conversie bijvoorbeeld wanneer iemand een contactformulier invult of bij een aanmelding op een nieuwsbrief.

Je weet nu wat conversie is, maar hoe weet je of je überhaupt conversies genereert en hoe hou je al die gegevens bij? Er zijn verschillende manieren om dit te doen. De meeste websites gebruiken Google Analytics voor het meten van conversies. Door zelf je doelen in te stellen in Google Anaytics, kan je met behulp van allerlei gegevens je conversie meten.

Je vraagt je wellicht af: wat is het nut van het meten van mijn conversies?

Wanneer je weet hoeveel conversies je hebt gegenereerd en waar de bezoeker vandaan komt kan je hier vervolgens op inspelen. Dit doe je door je marketingactiviteiten af stemmen op de bronnen waar converterend verkeer vandaan komt. Door bijvoorbeeld een post te plaatsen, advertentie te vertonen of link te delen. Zo zorg je voor maximale conversie op je website en doe je het maximale om je doelen te bereiken!

Ieder bedrijf wil natuurlijk dat haar site zo hoog mogelijk in de zoekresultaten verschijnt. In WordPress heb je een plug-in die je hier uitstekend bij kan helpen: Yoast SEO.

Hoe werkt dit dan precies? Je hebt 4 invulvelden met ieder een eigen functie:

  • Focus keyphrase (term waarop gecontroleerd wordt of de pagina SEO geoptimaliseerd is)
  • SEO-titel (de titel die verschijnt bij zoekresultaten)
  • Slug (het stukje achter de ‘/’ na de URL, zorgt voor een identificatie van de webpagina)
  • Meta-beschrijving (een mini samenvatting van je pagina)

Het is aan te raden bij elke pagina op de website deze informatie in te vullen. Zo heb je een grotere kans om hoger in de zoekresultaten te komen.

We hebben hierboven een aantal van onze blogs besproken, we hebben er echter nog een paar geschreven. Dit zijn de andere blogs van het afgelopen jaar:

Wil je meer te weten komen over onze blogs of andere vormen van marketing? Schrijf je dan nú in voor onze nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn voor regelmatige updates over marketing, webdevelopment en meer!

Mede-eigenaar

Sven is als mede-eigenaar van Secure Design het aanspreekpunt voor klanten. Hij hoort graag welke uitdagingen je voor hem hebt en weet altijd een oplossing. Verder zorgt hij ervoor dat alles op kantoor op rolletjes loopt en dat alle afgeronde projecten resulteren in blije klanten.