Marketing

Zo laat je online meer van jezelf zien

14-06-18
Joyce Bastiaans
2 minuten

Meer van jezelf laten zien? Daar bedoelen we natuurlijk geen gekke selfies of van-top-tot-teenfoto’s mee, maar de online presentatie van je bedrijf. Wij presenteerden laatst al onze nieuwe website. Daarop laten wij nóg meer van onszelf zien. Hoe wij dat doen en hoe je dat zelf ook kunt doen? Dat vertellen we je vandaag.

De online presentatie van je bedrijf is heel belangrijk. Het zegt immers wat je kunt en doet, maar laat ook je professionaliteit en persoonlijkheid zien. En: hoe beter je online presentatie, hoe groter je bereik of het aantal klanten is. Je kunt meer van jezelf laten zien op verschillende manieren.

Je presenteert je bedrijf online goed door bijvoorbeeld blogs te plaatsen op je website. Hierdoor kun je jouw kennis, tips en expertise delen met je (toekomstige) klanten. Wij zijn de laatste maanden daarom actiever met blogs schrijven. Iedereen in ons team heeft zijn of haar eigen expertise en daar vertellen we graag meer over in onze blogs. Daarbij geven we af en toe een kijkje achter de schermen van ons team om zo onze persoonlijkheid (één van onze kernwaarden) naar voren te laten komen.

Het is ook belangrijk om aanwezig te zijn op social media. Dat betekent niet dat je met enkel het aanmaken van een account op Facebook en LinkedIn klaar bent, maar je moet ook actief informatie delen. Wij delen onze blogs op social media, maar ook opgeleverde websites, tips/weetjes en vacatures.

Om online meer van jezelf te laten zien, is het belangrijk om foto’s te gebruiken op je website. Stockfoto’s kunnen soms al een goed beeld geven van wat je doet, maar met eigen foto’s straal je persoonlijkheid uit. Je bezoekers krijgen een idee van wie er bij jouw bedrijf werken, hoe je bedrijf eruit ziet en wat je doet. Daarom hebben wij op de website veel meer eigen foto’s toegepast.

Om (nieuwe) klanten een beeld te geven van je kennis en expertise, kun je een portfolio aan je website toevoegen. Het versterkt namelijk je online presentatie en laat zien wat je kunt. Wij hebben daarom ook een portfolio op de website gemaakt. Elke klant heeft zijn eigen pagina en hierin leggen wij uit waar die klant naar op zoek was, hoe wij dat hebben aangepakt en laten we zien wat het resultaat is.

Om je portfolio kracht bij te zetten, kun je ook anderen het woord geven. Door middel van referenties vertellen jouw klanten over hun ervaringen met jouw bedrijf. Dit versterkt niet alleen de online presentatie van je bedrijf, maar geeft (potentiële) klanten ook inzicht in jouw kunnen. Bovendien is het een leuk detail. Daarom hebben wij bij elke case in ons portfolio een referentie, die we ook op andere plekken op de website laten zien.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van de online presentatie van jouw bedrijf? Neem gerust contact met ons op.

Online Marketeer

Van blog tot zakelijk nieuwsbericht en van socialmediapost tot nieuwsbrief: wat betreft online content is niks te gek voor Joyce. Als ze eenmaal begint te typen, is ze haast niet te stoppen. Creativiteit en passie voor het vak in overvloed, die zette ze graag in voor jou.