Do’s & don’ts van pop-ups op je website
- 31-10-19
- Duncan Charité
- 3 minuten
Dat pop-ups op je website heel waardevol kunnen zijn, vertelden we in onze vorige blog over pop-ups op je website. Maar hoe kun je ze het beste inzetten? Ik geef je de do’s en don’ts van een pop-up op je website.
Wat is een pop-up op je website?
Eerst nog even je geheugen opfrissen: een pop-up is een nieuw venster dat verschijnt op de pagina die je op dat moment bezoekt, waarin bijvoorbeeld reclame wordt gemaakt of informatie wordt gegeven. Dit kan in de vorm van een scroll, timed, exit, entry of click pop-up.
Do’s van een pop-up op je website
Je weet nu wat een pop-up is en in de vorige blog heb je gelezen welke soorten en vormen er bestaan. Maar wat moet je wel en niet doen bij het tonen van een pop-up? Dit zijn de do’s voor een pop-up op je website:
Do 1: bepaal het doel van de pop-up. Wat wil je ermee bereiken? Bijvoorbeeld meer verkoop, meer nieuwsbriefaanmeldingen of juist feedback, bijvoorbeeld over je dienstverlening of de website. Op basis daarvan kun je gaan bedenken hoe je de pop-up gaat tonen en welke soort je inzet.
Do 2: maak je pop-up persoonlijk. Laat hem aansluiten op de huisstijl van jouw website. Daarnaast kun je hem ook aanpassen op het bezoekersgedrag. Zit een bezoeker al 5 minuten IT-vacatures te bekijken op jouw website? Licht dan de nieuwste vacature uit die past bij zijn zoekgedrag of laat hem zich aanmelden voor de job-alert.
Do 3: beloon de bezoeker. Als je wil dat een bezoeker een bepaalde handeling uitvoert, zoals het invullen van een enquête, zorg dan dat er een beloning tegenover staat. Bijvoorbeeld in de vorm van een korting of een interessante download met tips.
Do 4: houd het kort. Zet niet te veel informatie in de pop-up, maar wees kort en bondig. Laat de bezoeker wel weten waarom je de pop-up toont, bijvoorbeeld om feedback te vragen of de bezoeker te informeren over een korting die op dat moment loopt.
Pop-ups die ervoor zorgen dat de content leesbaar blijft.
Don’ts van een pop-up op je website
Dit is wat je vooral niet moet doen bij pop-ups op je website:
Don’t 1: de pop-up niet weg kunnen klikken. Als je ervoor kiest om pop-ups op je website te tonen, bied bezoekers dan de mogelijkheid om deze weg te klikken. Dit neemt frustratie weg en kan voorkomen dat een bezoeker de pagina al vroegtijdig verlaat.
Don’t 2: te veel pop-ups op één pagina plaatsen. Laten we eerlijk zijn: een pop-up kan soms best vervelend zijn. Zorg er daarom voor dat je niet te veel pop-ups op één pagina plaatst. Het leidt de bezoeker namelijk af van de boodschap die je wil vertellen en kan ervoor zorgen dat er minder conversies op je website binnenkomen. Je wil juist dat er méér conversie komt door pop-ups te plaatsen. Kies daarom voor pop-ups die relevant zijn voor je bezoeker en de pagina die zij op dat moment bekijken.
Don’t 3: de pop-up te vroeg of te laat tonen. Als de pop-up geen reden heeft om direct getoond te worden, overval de bezoeker dan niet meteen. Laat hem de pagina eerst rustig bekijken. Wacht daarentegen ook niet te lang, want dan is de kans aanwezig dat de bezoeker de pagina alweer heeft verlaten. In jouw websitestatistieken kun je achterhalen hoe lang een bezoeker gemiddeld op die specifieke pagina besteed. Op basis daarvan kun je gaan bepalen wanneer de pop-up moet verschijnen.
Een pop-up op jouw website
Wil je meer informatie over pop-ups op je website of kunnen we jou adviseren of helpen bij het installeren van pop-ups? Neem gerust contact met ons op en dan denken we met je mee. Je kunt ons ook volgen op LinkedIn om op de hoogte te blijven van leuke trends en ontwikkelingen.
Meer lezen? Bekijk deze gerelateerde blogs
Website optimaliseren voor AI, hoe doe je dat?
- Baue Wals
- 5 minuten
Door de snelle ontwikkeling van AI verandert ons online zoekgedrag ook in rap tempo. Overal duiken A…
Zo zet je reviews in voor betere vindbaarheid in AI
- Robin van Aalst
- 6 minuten
Je hebt het vast al gezien: bovenaan je Google-zoekresultaten staat nu ook een AI-antwoord. Daarnaas…
Wat zijn de e-commerce trends voor 2025?
- Baue Wals
- 6 minuten
Wil je de concurrentie voorblijven, dan is 2025 hét jaar om in te zetten op slimme automatisering vo…
10 Webdesign trends voor 2025
- Tijs Ruigrok
- 8 minuten
Wat zijn de belangrijkste webdesign trends voor 2025? Webdesign is voortdurend in beweging. Elk jaar…
SEO tip: zo optimaliseer je title tags en description tags
- Duncan Charité
- 5 minuten
De title tag en description tag zijn misschien wel de belangrijkste SEO-elementen voor je website. W…
Hoe schrijf je een goede webtekst?
- Sven Versluijs
- 5 minuten
Tekst is de belangrijkste factor voor het succes van je website. Het is verreweg de duidelijkste man…
Website verbeteren met brainstorm technieken
- Sven Versluijs
- 8 minuten
Hoe maak je een unieke website? Hoe verzin je nieuwe content of werk je corporate branding uit? Om t…
Maak de perfecte landingspagina met het AIDA-model
- Twan Nieborg
- 4 minuten
Bij de lancering van een nieuwe campagne hoort natuurlijk ook een landingspagina. Maar hoe krijg je…
10 Webdesign trends voor 2024
- Sven Versluijs
- 8 minuten
Bij Secure Design Webdevelopment hebben wij het afgelopen jaar weer doeltreffende websites mogen ont…
De FAQ-Pagina: hoe je lezersvragen omzet in SEO-kansen
- Sven Versluijs
- 4 minuten
“Veelgestelde vragen” op je website zijn handig voor je bezoeker. Maar wist je dat FAQ’s niet alleen…
“H-tags”: maak je website beter leesbaar en vindbaar
- Baue Wals
- 4 minuten
De leesbaarheid én vindbaarheid van je website een boost geven, dat kun je zelf. Met “H-tags” sla j…
Een kruimelpad op je website: slimmer navigeren, hoger scoren
- Baue Wals
- 5 minuten
Kleine dingen kunnen een groot verschil maken. Soms zijn ze zo klein als een broodkruimel. Hoe kan e…
Verbeter de laadtijd van je website met Google PageSpeed Insights
- Sven Versluijs
- 5 minuten
Wat hebben je websitebezoekers en Google met elkaar gemeen? Beiden hechten enorm veel waarde aan de…
Hoe schrijf je een goede ‘Over ons’ pagina voor jouw website
- Sven Versluijs
- 4 minuten
In tegenstelling tot wat veel mensen denken is de 'Over ons' pagina één van de beter gelezen pagina'…
Wat zijn leads en wat doe je ermee?
- Sven Versluijs
- 4 minuten
In deze blog gaan we het hebben over leads. We leggen uit wat de term lead nou eigenlijk betekent, w…
De best gelezen blogs van 2021!
- Robin van Aalst
- 5 minuten
We hebben het afgelopen jaar weer een aantal blogs geschreven. In onze nieuwste blog geven we een ko…
Hoe werkt Yoast SEO?
- Robin van Aalst
- 3 minuten
Als website wil je zo hoog mogelijk komen te staan in Google. Hiervoor heb je verschillende tools to…
De waarde van conversie meten voor jouw bedrijf
- Twan Nieborg
- 3 minuten
Conversie is een woord dat je vaak hoort wanneer mensen praten over online marketing. Maar wat houdt…
Alle support op één plek met Secure Design Support!
- Sven Versluijs
- 4 minuten
Bij de vorige updateronde hebben wij al onze relaties voorzien van onze Secure Design Support plugin…
Page Speed: wat zijn de voordelen van een snelle webpagina?
- Duncan Charité
- 4 minuten
Een snel ladende webpagina is een fijne ervaring voor iedere bezoeker. Maar naast gemak heeft het oo…
De meerwaarde van blogs op je website
- Sven Versluijs
- 3 minuten
Of je bedrijf nou in webdevelopment zit of in de bouw; het schrijven van blogs heeft een grote meerw…
Wat is een WooCommerce webshop?
- Duncan Charité
- 4 minuten
Een eigen webshop is een belangrijke toevoeging voor veel websites. Maar hoe plaats je nou zo'n wink…
Leer alles over verschillende cookies
- Sven Versluijs
- 4 minuten
“Gaat u akkoord met de cookies”? Deze vraag is je vast wel eens opgevallen bij andere bedrijven. Maa…
7 webtrends van 2021
- Sven Versluijs
- 7 minuten
2021 staat alweer voor de deur en de digitale wereld staat niet stil. welke nieuwe trends maken kome…
Pas de afbeelding bij je link aan met Yoast SEO
- Duncan Charité
- 2 minuten
Verschijnt er een verkeerde afbeelding als jij een link deelt op je social media kanalen en weet je…
Koppeling tussen jobboards en Carerix
- Robin van Aalst
- 2 minuten
Kost het jou ook veel tijd om vacatures te verspreiden op jobboards of loopt dit geregeld verkeerd?…
WhatsApp for Business, zet jij het al in?
- Robin van Aalst
- 3 minuten
WhatsApp heeft sinds kort een nieuwe versie van de app gelanceerd speciaal voor bedrijven. WhatsApp…
Je website vernieuwen, hoe pak je dit aan en wat zijn de do’s en don’ts?
- Sven Versluijs
- 4 minuten
Wil je jouw website vernieuwen maar weet je niet goed hoe je dit aanpakt? Volg dan onderstaand stapp…
Voorkom spam door je website met Google reCAPTCHA te beveiligen
- Twan Nieborg
- 5 minuten
Je kent het vast wel, wéér spam in je e-mail. Irritant! Maar wist je dat dit kan komen door de formu…
Jouw website bovenaan in Google met Featured Snippets
- Sven Versluijs
- 4 minuten
Wist je dat er een nóg betere ranking is in Google dan positie 1? Positie 0! Door in te zetten op he…
Maak jouw website klaar voor Google for Jobs
- Sven Versluijs
- 5 minuten
Eindelijk live: Google for Jobs. De geoptimaliseerde weergave van vacatures door en via Google. Hoe…
10+ webdesign trends voor 2020
- Sven Versluijs
- 7 minuten
Niet alleen de digitale wereld verandert elke dag, grafisch design verandert net zo snel mee. Daarom…
5 tips om Google Mijn Bedrijf te optimaliseren
- Sven Versluijs
- 5 minuten
Naast de vindbaarheid van jouw bedrijf verbeteren door middel van SEO of adverteren, kun je er ook v…
De mogelijkheden van Google Maps op je website
- Robin van Aalst
- 4 minuten
Wil jij graag een Google Maps kaart op je website tonen? Bijvoorbeeld om te laten zien waar je bedri…
Stappenplan voor het maken van een goede animatievideo
- Duncan Charité
- 4 minuten
Wij presenteren met trots: onze interactieve animatievideo! Maandenlang hebben we met bloed, zweet e…
Do’s en don’ts van video op je website
- Sven Versluijs
- 4 minuten
Wist je dat mensen elke dag gemiddeld 67 minuten naar video’s kijken? Je kunt er dus haast niet meer…
Direct contact met je kandidaten: solliciteren met WhatsApp
- Sven Versluijs
- 2 minuten
Solliciteren met een motivatiebrief en je cv is zó ouderwets. Dat moet en kan moderner. Met de komst…
Trek de aandacht met animaties op je website
- Duncan Charité
- 2 minuten
Hebben we jouw aandacht? Mooi. Dan hebben we ons doel bereikt! Jij kunt ook de aandacht trekken van…
Zo laat je online meer van jezelf zien
- Sven Versluijs
- 2 minuten
Meer van jezelf laten zien? Daar bedoelen we natuurlijk geen gekke selfies of van-top-tot-teenfoto’s…
Vragen over deze blog? Contact